ترید و ماینینگرمزارز

علت بازگشت بیت کوین به16هزار دلار چیست؟

در ایالات متحده، شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (Personal Consumption Expenditure Price Index یا به اختصار PCE) معیاری از قیمت‌های پرداخت شده برای خرید کالاها و خدمات داخلی ارائه می دهد.

برخلاف شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) که یک سبد ثابت از کالاها را در نظر می‌گیرد که برای چندین سال تغییر نمی‌کند، شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی به داده‌های هزینه‌کرد دوره جاری و دوره قبل که توسط دفتر تحلیل اقتصادی ایالات متحده (US Bureau of Economic Analysis یا به اختصار BEA) منتشر می‌شود، متوسل می‌شود و یکی از شاخص‌های اصلی مورد توجه برای شکل‌دهی به سیاست‌های پولی فدرال رزرو است.

در ۲۳ دسامبر (۲ دی)، PCE برای ماه نوامبر اعلام شد که نشان می‌داد این شاخص نسبت به ماه قبل (اکتبر) ۰.۱٪ افزایش و نسبت به نوامبر سال قبل ۴.۷٪ افزایش داشته است. این در حالی است که PCE اکتبر نسبت به ماه قبل خود ۰.۸٪ افزایش داشت. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از تثبیت قیمت‌ها باشد و انتظار می‌رفت بازارها به آن واکنش مثبت نشان دهند. با این حال انتشار داده‌های PCE هم نتوانست بازارها را جابجا کند و به نظر می‌رسد معامله‌گران پذیرفته باشند که در کریسمس امسال ممکن است از «رالی صعودی» خبری نباشد.

با این حال، مایکل فن ده پپه (Michaël van de Poppe) تحلیل‎‌گر شناخته شده بازار کریپتو در توییتر خود تاکید کرد که اگر قیمت بیت کوین سطح حمایت ۱۶٬۷۵۰ دلار را حفظ کند و ریزش وحشتناکی نداشته باشد می‌تواند تا ۱۷٬۴۰۰ دلار بالا برود.

همچنین تحلیل‌گر دیگری در توییتر با نام مستعار On-Chain College لیستی از سطوح کلیدی مهم قیمت بیت کوین در کوتاه مدت را منتشر کرد که شامل قیمت تحقق یافته (Realized Price) و قیمت تعادل (‌Balanced Price) است. قیمت تحقق یافته در حال حاضر سطح ۱۹٬۹۱۰ دلار را نشان می‌دهد که یک مقاومت بسیار مهم برای قیمتبیت کوین در کوتاه مدت و میان‌مدت است؛ همچنین قیمت تعادل در حال حاضر سطح ۱۵٬۲۴۲ دلار را نشان می‌دهد که یک حمایت بسیار مهم برای قیمت بیت کوین به حساب می‌آید که در تمام تلاطمات ماه نوامبر نیز مورد آزمایش قرار نگرفت.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا