اخباررمزارز

سناریو ورشکستگی تتر و صحبت های پائولو آردوینو مدیر عامل این شرکت.

وال‌استریت ژورنال در مقاله‌ جدید خود ادعا کرده که ترازنامه تتر در موقعیتی قرار دارد که حتی کاهش ۰٫۳ درصدی ارزش دارایی‌هایش، می‌تواند تتر را عملا ورشکسته کند.

در گزارشی در ۲۷ آگوست، ژان ایگلشام و ویکی جی هوانگ، خبرنگاران وال‌استریت ژورنال، بر ماهیت مبهم ذخایر تتر و حسابرسی آن که از سال ۲۰۱۷ در حال انجام است، تمرکز کردند. آن‌ها ادعا می‌کنند که اگر بدهی‌های تتر از دارایی‌هایش بیشتر شود، بازار آن به‌آسانی دچار آشفتگی خواهد شد.

در حال حاضر بر اساس داده‌های منتشرشده در وب‌سایت تتر، دارایی‌های آن، معادل ۶۷٫۷۴ میلیارد دلار و بدهی آن ۶۷٫۵۴ میلیارد دلار است. این مبالغ با یکدیگر تنها ۱۹۱ میلیون دلار اختلاف دارند.

با این حال، پائولو آردوینو، مدیر ارشد اجرایی تتر، موقعیت ترازنامه تتر را بحرانی نمی‌داند و گفته است که انتظار دارد سرمایه این شرکت تا چند ماه آینده، رشد قابل‌توجهی داشته باشد. او همچنین، خاطرنشان کرد که این شرکت، هیچ مشکلی با بازخرید وجوه مشتریان نداشته است و طی سقوط اخیر بازار کریپتو، موفق شده هفت میلیارد دلار را تنها در ۲۴ ساعت بازخرید کند.

وب‌سایت تتر در حال حاضر بیان می‌کند که ۷۹٫۶۲ درصد از ذخایر آن، توسط پول نقد، معادل‌های نقدی، سایر سپرده‌های کوتاه‌مدت و اوراق قرضه پشتیبانی می‌شوند و مابقی سرمایه آن، شامل ۸٫۳۶ درصد سرمایه‌گذاری‌های دیگر از جمله توکن‌های دیجیتال نامشخص، ۶٫۷۷ درصد وام‌های تضمین‌شده و ۵٫۲۵ درصد اوراق قرضه شرکتی و فلزات گران‌بها هستند.

آردونیو همچنین به وال‌استریت ژورنال گفت که به‌زودی به‌منظور شفافیت بیشتر، تتر گزارش‌های ماهانه خود را منتشر خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا