رمزارز

سقوط صرافی بزرگ FTX علت ریزش بیت کوین است.

سقوط ۷۵درصدی بهای توکن FTX تا اینجای کار ضربه شدید به کل بازار زده است و بیت کوین و اتریوم به‌ترتیب طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ و ۱۷درصد از ارزش خود را از دست داده‌اند.

در پیشنهاد خرید FTX بخش آمریکایی این مجموعه یا «FTX.us» و همچنین بخش آمریکایی بایننس یا «Binance.us» گنجانده نشده است و به گفته سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل FTX، این دو نهادهایی کاملاً مجزا محسوب می‌شوند. در حالی که به نظر می‌رسد برداشت‌ها از پلتفرم اصلی FTX به حالت تعلیق درآمده است، به گفته بنکمن فراید، برداشت‌های بخش آمریکایی این صرافی همچنان بدون مشکل در حال انجام است، دارایی‌های آن به‌صورت یک‌به‌یک پشتیبانی شده‌اند و در مجموع FTX.us شرایط معمول خود را حفظ کرده است.

گفتنی است کاهش شدید قیمت FTT از روز گذشته، سبب شد تا مدیرعامل کوین بیس اطلاعیه‌ای را منتشر و اعلام کند که این مجموعه هیچ‌‌گونه سرمایه‌گذاری در صرافی FTX و روی توکن FTT ندارد.

علاوه بر این، با سقوط مجوعه FTX احتمالاً تلاش‌ها و هزینه‌های چند میلیون دلاری بنکمن فراید برای ارائه یک طرح قانونی در کنگره آمریکا در حمایت از ارزهای دیجیتال، بی‌ثمر خواهد ماند که شکست دیگری برای این چهره شناخته‌شده در صنعت ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا