مقالاترمزارزمفاهیم پایه

رپد بیت کوین چیست؟

مقدمه

ارز دیجیتال رپد بیت کوین، یک نسخه رمزگذاری شده بیت کوین (BTC) است که بر روی بلاک چین اتریوم (ETH) اجرا می‌شود.  رپد بیت کوین با نماد WBTC با استاندارد سازگاری اولیه بلاک چین اتریوم که به آن اجازه می‌دهد به طور کامل در اکوسیستم مبادلات غیرمتمرکز، خدمات وام دهی رمزنگاری ، بازارهای پیش بینی و سایر برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) با ERC-20 ادغام شود، مطابقت دارد.

رپد بیت کوین ابتدا در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ اعلام شد و رسماً در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۹ راه اندازی شد.

ویژگی های ارز دیجیتال رپد بیت کوین

 

قابلیت مقیاس پذیری

یکی از مزایای عمده ارز دیجیتال رپد بیت کوین، مقیاس پذیری آن است و چون توکن‌های آن در بلاک چین اتریوم قرار دارد، تراکنش‌های آن سریع‌تر و میزان هزینه آن نسبت به بیت کوین اصلی کمتر خواهد بود. همچنین برای انجام تراکنش و ذخیره سازی گزینه‌های بیش‌تری نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است.

استفاده از قرار داد های هوشمند

از دیگر کارکردهای WBTC می‌توان به استفاده از قراردادهای هوشمند مانند قراردادهای هوشمند اتریوم اشاره کرد. این نوع از قراردادها، پروتکل‌های خودکار و از پیش برنامه ریزی شده هستند که تا زمان ظهور اتریوم جایی در دنیای فناوری نداشتند، اما در حال حاضر فناوری عمده‌ای در بلاک چین به حساب می‌آید. مدیریت انواع تراکنش و فعال نگه د اشتن گره‌های مختلف برای پشتیبانی از چندین ارز، کار بسیار دشواری است؛ اما حال کافیست که صرافی‌ها، کیف پول‌ها و اپلیکشن‌های پرداخت تنها یک گروه اتریوم داشته باشند.

سپرده گذاری رپد بیت کوین

یکی از کارکردهای محبوب دیفای، سپرده گذاری یا استیکینگ است. در حال حاضر چندین نسخه پروتکل سپرده گذاری وجود دارد که اکثریت آن‌ها کاربر را به مسدود کردن رمز ارز در یک قرارداد هوشمند با یک مدت زمان مشخص در ازای گرفتن پاداش ملزم می کنند. در سپرده گذاری ارز دیجیتال رپد بیت کوین، کاربران می‌توانند با تبدیل BTC خود به WBTC از مزایای این پروتکل نسل آینده بهره‌مند شوند. همچنین شما می‌توانید با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند CoinList به صورت خودکار با سپرده گذاری WBTC در کیف پولتان پاداش دریافت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا