مقالاتاخبار

حمایت SEC از ETF بیت کوین

مدیر دارایی‌های دیجیتال گری اسکیل( Grayscale) گزارش داد که در نظرات عمومی از برنامه خود برای راه‌اندازی صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین حمایت گسترده‌ای را ارائه می‌کند.

در نامه روز دوشنبه به سرمایه گذاران، Grayscale گفت که از بیش از 11,400 نامه ای که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده یا SEC در رابطه با وسیله سرمایه گذاری پیشنهادی بیت کوین (BTC) دریافت کرده است، 99.96 درصد از آن، نامه های نظری حمایتی بوده است. طبق Grayscale، تقریباً 33٪ از نامه ها عدم وجود یک ETF بیت کوین را در ایالات متحده زیر سوال می بردند.

مایکل سونن‌شاین(Michael Sonnenshein)، مدیرعامل Grayscale گفت: اقدامات SEC در هشت ماه گذشته نشان‌دهنده افزایش شناخت و راحتی با بلوغ بازار اصلی بیت‌کوین است. تایید هر یک از محصولات سرمایه گذاری مرتبط با بیت کوین، استدلال های ما را در مورد اینکه چرا بازار ایالات متحده مستحق یک ETF بیت کوین است، تقویت می کند.

نهاد نظارتی در حال حاضر در حال بررسی درخواست Grayscale است که به شرکت اجازه می دهد سهام بیت کوین تراست (GBTC) خود را به صندوقی با پشتوانه فیزیکی تبدیل کند، که در صورت تایید، اولین پیشنهاد ETF بیت کوین در ایالات متحده خواهد بود. این درخواست به پایان یک روند بررسی 240 روزه نزدیک می شود که از نوامبر 2021 (آبان 1400) آغاز شده و در 6 جولای (15تیر) به پایان می رسد.

اگرچه کمپین Grayscale برای تشویق نظرات عمومی با SEC از فوریه (بهمن 1400) ادامه دارد، بسیاری از کارشناسان صنعت پیشنهاد کرده اند که نهاد نظارتی تایید چنین پیشنهادی را بعید می داند. SEC درخواست‌های مشابه از NYDIG و Global X را تا ماه مارس(اسفند 1400) و One River Digital در ماه می(اردیبهشت) رد کرد. گری گنسلر، رئیس SEC، اغلب در مصاحبه‌های خود در مورد اینکه کمیسیون می‌تواند ETF بیت‌کوین را تایید کند، در فوریه گفت که این موضوع را با دقت بررسی خواهد کرد.

 

منبع : cointelegraph

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا