مقالاتاخبارترید و ماینینگ

تحلیل قیمت بیت کوین: احتمال سقوط قیمت به یک کف ماهانه جدید

بیت کوین از دو روز پیش با قیمتی پایین‌تر از ۲۱٬۰۰۰ دلار معامله می‌شود. روند نزولی قیمت ممکن است باز هم ادامه داشته باشد، مگر اینکه خریداران بتوانند خود را به بالای مقاومت ۲۰٬۷۵۰ دلاری برسانند.

به گزارش نیوز بی‌تی‌سی، بیت کوین پس از سقوط به زیر ۲۱٬۰۰۰ دلار، وارد یک جریان نزولی شد. خریداران ابتدا تلاش می‌کردند تا قیمت را به سطوح بالاتر بازگردانند، اما این اقدام آنها با واکنش فروشندگان و سقوط به زیر حمایت ۲۰٬۸۰۰ دلاری همراه شد.

این حرکت در ادامه با سقوط قیمت به زیر سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی دنبال شد. گفتنی است که در این تحلیل سطوح فیبوناچی بر اساس حرکت صعودی قیمت از ۱۹٬۷۵۰ دلار تا اوج ۲۱٬۷۸۰ دلاری تنظیم شده است. ضمن اینکه این ریزش هم‌زمان با سقوط قیمت به زیر حمایت‌های ۲۰٬۵۵۰ و ۲۰٬۵۰۰ دلاری اتفاق افتاد. در نهایت هم قیمت تا سطح ۷۶.۴ درصد اصلاحی فیبوناچی پایین آمد.

بیت کوین در حال حاضر پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (SMA ۱۰۰ – خط قرمز در تصویر) و مقاومت ۲۰٬۵۰۰ دلاری معامله می‌شود. در صورت صعودی‌شدن بازار، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی خریداران سطح ۲۰٬۵۲۰ دلار خواهد بود و مقاومت کلیدی بعدی در ۲۰٬۷۵۰ دلار است. ضمن اینکه در نمای ۱ ساعته بازار بیت کوین یک خط روند نزولی مقاومتی را در سطح ۲۰٬۸۲۰ دلار تشکیل داده است.

نمودار قیمت بیت کوین :

عبور از مقاومت خط روند نزولی روی نمودار و سطح ۲۱٬۰۰۰ دلار می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک حرکت صعودی تازه باشد. در چنین شرایطی شانس بیت کوین برای جهش تا ۲۱٬۲۵۰ دلار نیز بیشتر خواهد شد. مانع بعدی پیش روی خریداران می‌تواند در نزدیکی ۲۱٬۷۵۰ دلار باشد و عبور از آن راه را برای رشد قیمت تا ۲۲٬۵۰۰ دلار باز خواهد کرد.

در مقابل، اگر خریداران در عبور از مقاومت ۲۱٬۰۰۰ دلاری ناموفق ظاهر شوند، ممکن است جریان نزولی حاکم بر بازار ادامه پیدا کند. در این صورت، نزدیک‌ترین حمایت پیش روی قیمت در ۲۰٬۲۲۰ دلار است.

شکسته‌شدن حمایت ۲۰٬۲۲۰ دلاری می‌تواند بیت کوین را از این هم پایین‌تر بکشد و پس از آن حمایت کلیدی بعدی در نزدیکی ۲۰٬۰۰۰ دلار خواهد بود. ضمن اینکه از دست رفتن حمایت این سطح نیز ممکن است به سقوط قیمت تا ۱۸٬۸۰۰ دلار منجر شود؛ سطحی که کف قیمتی ماهانه جدید بیت کوین خواهد بود.

شاخص مکدی (MACD) در حال شتاب‌‌گرفتن در محدوده نزولی است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز زیر محور میانی در سطح ۵۰ قرار دارد.

همان‌ طور که گفته شد، ۲۰٬۲۲۰ و ۲۰٬۰۰۰ دلار حمایت‌‌های کلیدی بیت کوین هستند و ۲۰٬۵۲۰، ۲۰٬۸۰۰ و ۲۱٬۲۵۰ دلار هم به‌عنوان مقاومت‌‌‌های پیش روی قیمت عمل می‌کنند.

 

منبع : نیوز بی‌تی‌سی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا