مقالاتاخبارترید و ماینینگ

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در 4 مارس قیمت بیت کوین به زیر 40000 دلار رسید و تا روز دوشنبه بدون صعود بود و به کانال 37000 دلار هم وارد شد. در حال حاضر بیت کوین در 38886 دلار معامله می شود.
طبق گزارش گلس‌نود علیرغم اینکه بازار بیت کوین در رنج به سر می برده است سرمایه‌ گذاران سازمانی از دسامبر ۲۰۲۱ تاکنون در حال انباشت این ارز دیجیتال از طریق صندوق تراست بیت کوین گری‌ اسکیل (GBTC) بوده‌ اند.
نکته جالب اینجاست که مدیران این صندوق‌ ها از شرایط فعلی بازار نترسیده و دست به فروش دارایی‌ های خود در GBTC نزدند. این موضوع نشان دهنده مثبت بودن صندوق ها در بلند مدت ارز های دیجیتال است، در نتیجه با ضرر های کوتاه‌ مدت مشکلی ندارند.
بلومبرگ در گزارش ۴ مارس گفته بود که اگر ریزش بازار بورس آمریکا ادامه یابد، ممکن است بیت کوین نیز تاثیر منفی بگیرد، اما در نهایت سیکل صعودی دوباره آغاز خواهد شد. از طرف دیگر، در صورت بازیابی بازار بورس قیمت بیت کوین نیز می‌ تواند با سرعت زیادی رشد کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

بیت کوین در ۴ مارس به زیر میانگین‌ های متحرک ۵۰ روزه و نمایی ۲۰ روزه رسید. این نشانه برتری خرس ها در بازار است. گاوها اما در ۵ و ۶ مارس تلاش کردند با رشد قیمت به بالای این دو میانگین‌ متحرک، بر خرس‌ ها غلبه کنند اما شکست خوردند.

اگر قیمت همچنان در زیر این دو میانگین‌ متحرک باقی بماند، خرس‌ ها احتمالا قیمت را به خط حمایتی کانال صعودی نیز خواهند رساند و در مقابل گاوها با تمام قدرت در برابر خرس ها خواهند ایستاد. رشد قیمت از این سطح حمایتی احتمالاً باعث رنج ماندن قیمت طی چند روز آینده شود.

اما اگر قیمت از سطح فعلی رشد کند و به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در قیمت ۴۰۴۷۴ دلار برسد، این چشم‌انداز نزولی کوتاه‌مدت نیز از بین خواهد رفت. این حالت نشان دهنده حجم زیاد خرید در سطوح پایین قیمت است. در این صورت، گاوها تلاش می‌کنند تا قیمت بیت کوین را به خط مقاومتی برسانند. روند صعودی بعدی زمانی شروع می‌شود که سطح قیمت از کانال کنونی عبور کند.

در نمودار ۴ ساعته شاخص RSI در محدوده منفی قرار گرفته و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نیز کاهش پیدا کرده است. این نشان دهنده سلطه خرس ها در بازار است. اگر قیمت به زیر ۳۸۰۰۰ دلار برسد، احتمال کاهش قیمت به ۳۷۰۰۰ و سپس به ۳۵۵۰۰ دلار وجود دارد.

از طرف دیگر، اگر قیمت بیت کوین از سطح کنونی و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فراتر رود، بیانگر خرید زیاد در سطوح قیمت کمتر است. در صورتی که قیمت، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را به بالا بشکند، احتمال شروع روند صعودی وجود دارد. در این صورت بیت کوین می تواند قیمت ۴۵۰۰۰ دلار را نیز تست کند.

سناریوی چنگال اندروز

در حال حاضر قیمت در یک چنگال اندروز معمولی در تایم فریم ۴ ساعت گیر کرده است و در گذشته نیز به آن به خوبی پاسخ داده است. می توان انتظار داشت که قیمت تارگت های صعودی مشخص شده را تست کند. دقت داشته باشید که اگر بیت کوین به سمت پایین نزول کند و چنگال را به پایین بشکند، سناریویی چنگال اندروز کاملاً شکست خورده است.

همچنین قیمت در یک چنگال اندروز در تایم بزرگتر (یعنی ۲۴ ساعته) قرار دارد که در گذشته به خوبی به آن پاسخ داده است. اگر این چنگال را ملاک قرار دهیم، تارگت قیمتی ۷۰۰۰۰ دلار خواهد بود.

وضعیت اندیکاتور های تکنیکال

اندیکاتور MACD ساعتی: این اندیکاتور در تایم فریم ساعتی در محدوده نزولی قرار گرفته است.

اندیکاتور RSI ساعتی: RSI در تایم فریم ساعتی نزدیک به ۳۰ است.

سطوح حمایتی مهم: ۳۷۸۰۰ و ۳۷۴۰۰ دلار.

سطوح مقاومتی مهم: ۳۸۵۰۰، ۳۹۸۰۰ و ۴۰۰۰۰ دلار.

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا