اخبارترید و ماینینگرمزارز

تاثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر قیمت بیت کوین چیست؟

بر اساس گزارش‌ها، فدرال رزرو با توجه به افزایش نرخ بهره و فایده‌هزینه نرخ تورمی پولی ۴درصدی باید نرخ تورم هدف ۲درصدی را مورد بازنگری قرار دهد.

برخی از کارشناسان استدلال می‌کنند که افزایش نرخ تورم به بالارفتن متوسط نرخ بهره اسمی منجر خواهد شد که فضای کافی برای اجرای سیاست‌های پولی ایجاد می‌کند و احتمالاً خطر ایجاد دام نقدینگی و محدودشدن ظرفیت بانک مرکزی برای تحریک رشد اقتصادی را از بین می‌برد.

علیرغم اینکه قیمت بیت ‌کوین در برابر رخداد‌های اقتصاد کلان و داده‌های تورم حساس است، طرفداران بلاک چین عقیده دارند که این فناوری می‌تواند به کاهش تورم و حل مشکلات پولی جهان کمک کند؛ زیرا به نظر می‌رسد بیت کوین ثبات شاخص‌های فاندامنتال خود را در پی مشکلات اقتصاد کلان حفظ کرده است.

ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را به‌گونه‌ای طراحی کرده که نرخ تورم پولی آن با رسیدن سکه‌های در گردش به سقف ۲۱میلیون ثابت می‌شود.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد تورم‌زدایی بیت ‌کوین برای کنترل قیمت و همچنین حجم عرضه به کار گرفته شده‌اند. با این حال، این سکه با واکنش منفی شدید بخشی از جامعه فین‌تک مواجه شد که معتقد بودند نرخ بالای نوسانات بیت ‌کوین بر سرمایه‌گذاران آن تأثیر منفی خواهد گذاشت.

علیرغم تمام انتقادات، نوسانات قیمت نقش مهمی در موفقیت بیت کوین و سایر آلت کوین‌ها داشته است. البته، تحلیلگران عقیده دارند بیت ک

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا