اخباررمزارز

استیبل کوین صرافی هوبی پشتوانه خود را به طور موقت از دست داد!

به نظر می‌رسد که دوران مشکلات برای استیبل کوین‌ها هنوز به پایان نرسیده است، حتی با وجود اینکه بازار ارزهای دیجیتال پس از ماه‌ها ضربه سخت از سوی خرس‌ها و سقوط سکه‌های منتخب در مسیر بهبودی قرار گرفته است.

اکنون، یکی دیگر از استیبل کوین ها  به نظر می رسد که در حال سقوط است و این بار، شامل یک صرافی بزرگ و محبوب رمزنگاری یعنی صرافی هوبی است. این HUSD است، یک استیبل کوین که توسط صرافی رمزنگاری Huobi ایجاد شده است.

این استیبل کوین به طور موقت ارتباط خود را با پشتوانه اش از دست داد اما با استفاده از وثیقه توانست ارزش خود را باز یابد و از ریزش بیشتر و فاجعه مانند terra ust جلوگیری شود.

HUSD چیست؟

با توجه به مشخصات خود در Messari، HUSD در سال 2018 پس از اینکه صرافی Huobi متوجه مشکلات USDT تتر شد، راه اندازی شد، بنابراین صرافی تصمیم گرفت استیبل کوین خود را ایجاد کند. استیبل کوین مبتنی بر ERC-20 قرار بود به عنوان یک مجموعه برای سایرین مانند USD واقعی (TUSD)، USD Coin (USDC)، Paxos Standard (PAX) و Gemini Dollars (GUSD) استفاده شود. به این ترتیب، کاربران می توانند هر یک از چهار سکه را واریز یا برداشت کنند و در صرافی Huobi به شکل HUSD ظاهر می شوند.

همه چیز برای HUSD رو به بدتر شدن است زیرا با سقوط مواجه و باعث شد که نسبت معمول با USD جدا شود. در زمان نگارش این مقاله، HUSD پس از سقوط به 0.93 دلار در حدود 0.99 دلار معامله می شود که نشان دهنده کاهش بیش از 7 درصدی از محدوده عادی 1 دلار است. هنوز مشخص نیست که چه چیزی منجر به عدم اتصال یک استیبل کوین پشتیبانی شده توسط یکی از بزرگترین صرافی های رمزنگاری شده است. با این حال، بلومبرگ اخیرا گزارش داد که موسس Huobi مایل است سهام خود را در ازای 3 میلیارد دلار بفروشد، که سپس توسط صرافی رد شد.

HUSD اولین استیبل کوینی نیست که سقوط می‌کند یا de-peg را تجربه می‌کند. سایرین مانند Terra’s UST تنها چند ماه پیش از این مصیبت گذشتند. این رویداد با سقوط کامل اکوسیستم Terra پس از سقوط شدید Terra Luna به اوج خود رسید. صرافی Huobi یکی از صرافی‌های بزرگی بود که از احیای Terra 2.0 پشتیبانی کرد.

چگونه از ریزش بیشتر استیبل کوین ها جلوگیری می شود.

به طور معمول، نهادهای کنترل کننده وثیقه را برای تقویت ارزش سکه خود و جلوگیری از سقوط بیشتر پس از de-peg مستقر می کنند. USDC TRON نیز با کاهش قیمت مواجه شد اما با استفاده از وثیقه کافی نجات یافت.

منبع:کریپتو بیسیک

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا