مقالاتاخبار

گروه مصرف کننده استرالیایی خواستار بهبود قوانین رمز ارزها شدند

گروه حمایت از مصرف کنندگان استرالیایی، CHOICE، از دولت فدرال خواسته است تا ضمن ارائه چارچوب قانونی پیشنهادی برای صرافی های ارزهای دیجیتال فعال در این کشور، از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال محافظت بهتری انجام دهد.
چارچوب نظارتی در پاسخ به مقاله مشاوره وزارت خزانه داری فدرال برای «ارائه دهندگان خدمات ثانویه دارایی های رمزارزی» (CASSP) ارائه شده است که به عنوان شرکت هایی که کیف پول های رمزارزی نگهدارنده و خدمات صرافی ارائه می کنند، ارائه شده است.
این گروه با تشریح چهار حوزه اصلی در چارچوب خود، خواستار تعریف واحدی از کریپتو برای تنظیم بهتر، مجوز برای صرافی‌ها مطابق با مجوزهای مالی فعلی، و الزام آنها به قوانین حمایت از مصرف‌کننده برای ممنوع کردن مواردی مانند تبلیغات گمراه‌کننده شد.

در نهایت، CHOICE گفت که صرافی‌های کریپتو باید اقداماتی را برای جلوگیری از پرداخت‌های متقلبانه و بازپرداخت مشتریان در صورت وقوع انجام دهند.
کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا (ASIC)، قانونگذار اصلی خدمات مالی در این کشور، قبلاً هشدار داده بود که ارز دیجیتال به عنوان یک محصول مالی شناخته نمی شود. پاتریک ویرت(Patrick Veyret)، مشاور ارشد سیاستگذاری CHOICE، در مورد مقررات فعلی اظهار داشت:
بازار کریپتو در حال رونق است، اما قوانین ما عقب مانده است، استرالیایی‌های بیشتری دارایی‌های رمزارزی مانند بیت‌کوین و اتریوم را بدون حمایت کافی از مصرف‌کننده خریداری می‌کنند.

بر اساس یک نظرسنجی در حال انجام که توسط CHOICE انجام شده است، در سال گذشته از هر ده استرالیایی تنها یک نفر ارز دیجیتالی مانند بیت کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) خریداری کرده است و 71 درصد از افرادی که علاقه مند به بازار کریپتو بوده اند، به دلیل نگرانی از نوسانات قیمت و کلاهبرداری های آن اقدام به خرید نکرده اند.
CHOICE گزارش داد که یک نظرسنجی جداگانه از 1034 استرالیایی که در ماه‌های مارس و آوریل(اسفند 1400 و فروردین 1401) انجام شد نشان داد که بیش از نیمی از پاسخ‌دهندگان نمی‌دانستند که آیا معاملات ارزهای دیجیتال با حمایت‌های مصرف‌کننده مانند مواردی که در بازار سهام اعمال می‌شود، وجود دارد یا خیر. تقریباً به همان میزان از مردم (50%) معتقد بودند که چنین حمایت‌هایی از مصرف‌کننده برای معاملات کریپتو باید اعمال شود.

 

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا