مقالاتترید و ماینینگرمزارز

ارز دیجیتال دش کوین DASH

مقدمه

ارز‌های رمز گذاری‌شده مانند بیت کوین، اتریوم و… در سال‌های اخیر به یک فرصت سرمایه‌گذاری محبوب و سودمند تبدیل شده‌اند. تنوع این ارز‌ها روز به روز در حال افزایش است و ارزش هر کدام از این ارزها بنا بر سیستم کنترلی که دارند، متفاوت است. یکی دیگر از ارز‌های رمزگذاری‌شده، دش (Dash) نام دارد.  دش (Dash) به عنوان یک ارز رمز گذاری شده پرطرفدار و با ارزش شناخته می‌شود.

افراد متخصص و کسانی که با ارز‌های دیجیتال سروکار دارند، دش کوین را به خوبی می‌شناسند و با ویژگی و کارکرد آن آشنا هستند. این ارز رمزگذاری‌شده در حال حاضر از موقعیت خوبی برخوردار است و شناخت و مطالعه درباره آن خالی از لطف نخواهد بود. ما نیز دراین نوشتار قصد داریم به معرفی‌ این ارز دیجیتال بپردازیم و به صورت مختصر و مفید با آن آشنا شویم.

تاریخچه دش

همان‌طور که می‌دانید قبل از خرید ارز دیجیتال، لازم است به طور کامل با آن آشنا شوید و سپس اقدام به خرید و فروش آن نمایید. روش‌های آموزش و آگاهی از این مباحث، از طریق مطالعه مقالات معتبر و یا شرکت در کلاس‌های آموزشی ویژه مهیا می‌شود.

ارز دش کوین در ژانویه ۲۰۱۴ با عنوان XCoin توسط ایوان دافیلد به عنوان یک پروتکل بیت کوین راه اندازی شد. این ارز‌ شباهت‌های زیادی با بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری‌شده محبوب دارد. یکی از این شباهت‌ها شامل، عدم تمرکز و امنیت بالای این ارز رمزگذاری‌شده است. پس از مدتی نام تجاری آن به دارک کوین تغییر کرد و در بازار‌های شبکه‌ای‌ و مطبوعات مورد استفاده قرار می‌گرفت. در مارس ۲۰۱۵، نام تجاری آن دوباره با نام Dash به عنوان نماینده پول نقد دیجیتال تغییر پیدا کرد. در آگوست 2016، Dash دیگر در بازارهای اصلی شبکه مورد استفاده قرار نمی‌گرفت.

در اوایل سال ۲۰۱۷، دافیلد که در منطقه ققنوس زندگی می‌کرد و برخی دیگر از افرادی که روی دش کار می‌کردند، در یک بخش‌ تجاری در دانشگاه ایالتی آریزونا تجمع پیدا کردند؛ این مجموعه یک آزمایشگاه تحقیقاتی بلاک چین در ایالات متحده به وجود آوردند.

در آوریل ۲۰۱۸، سرمایه بازار Dash حدود ۴.۳ میلیارد دلار بود و‌ به عنوان یکی از ۱۲ ارز رمزگذاری شده برتر دنیا مطرح شد.‌ طبق گزارش اشپیگل، در فوریه ۲۰۱۹ دش، محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده در کشور ونزوئلا بود. همان‌طور که گفته شد دش بر اساس پروژه بیت کوین تاسیس شده است و امروزه توسط بسیاری از افراد در سراسر جهان استخراج می‌شود.

Dash، ارزی که  ترکیبی از کلمات Digital و Cash است، در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴ توسط Evan Duffield با عنوان Xcoin (XCO) منتشر شد. در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۴، نام به Darkcoin تغییر یافت تا سرانجام در ۲۵ مارس ۲۰۱۵ به Dash تغییر نام یابد.

دش چیست؟

Dash یک ارز رمزنگاری شده با منبع باز است. به طور کلی این ارز دیجیتال از پروتکل بیت کوین جدا شده است و همچنین یک سازمان مستقل غیر متمرکز (DAO) است که توسط زیرمجموعه‌ای از کاربران بیت کوین، اداره می‌شود. دش به عنوان یک ارز رمزگذاری شده همتا به همتا مبتنی بر بلاک چین است و سعی در انجام تراکنش‌های سریع‌تر‌ از بیت کوین دارد. این تراکنش‌ها با سرعت بالاتری و با دقت بیشتری صورت می‌گیرند و به کاربران ارائه می‌شوند. کلمه DASH یک کلمه ترکیبی به معنی پول نقد دیجیتال و هم آوا با کلمه پول نقد فیزیکی یا CASH است.

Dash به گونه‌ای طراحی شده است‌ که بتواند به سرعت معاملات را انجام دهد و ساختار حکومتی سریع داشته باشد تا بر کمبودهای بیت کوین غلبه کند. چیزی که این ارز دیجیتال را از بیت کوین متمایز می‌کند، این است که دش سود‌های خود را به سه دسته تقسیم می‌کند: ۴۵ درصد به ماینرها، ۴۵ درصد به مسترنود، (مستر نود‌ها به عنوان سرمایه داران و سهامداران اصلی بلاک چین در ارز دیجیتال دش کوین هستند و امنیت تراکنش‌های مالی این ارز‌ها را تایید می‌کنند) و ۱۰ درصد به بودجه مدیریت غیر متمرکز خود اختصاص داده می‌شود.

دش مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، طوری طراحی شده است که امکان پرداخت سریع، آسان و مقرون به صرفه را به صورت‌ آنلاین و بدون گذراندن سیستم مالی سنتی مهیا ساخته است.

تفاوت دش و بیت

این ارز دیجیتال به دنبال رفع بعضی از نقاط ضعف بیت کوین به وجود آمده است. از مهم‌ترین ضعف‌های بیت کوین، سرعت پایین تایید معاملات است. علاوه بر این، سیستم دش از خدمات CoinJoin برای ناشناس کردن بهتر همه معاملات استفاده می‌کند که امنیت بسیار بالاتری دارد.

بنابراین اشکالات و ضعف‌های ظاهری در بیت کوین در Dash وجود ندارد و این تفاوت‌ها این دو ارز دیجتال را از نظر کارایی از یکدیگر جدا می‌سازد.‌ به طور خلاصه به عنوان جایگزینی برای بیت کوین، Dash‌ خدمات سریع‌تر و ناشناس تری را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

منظور از سرعت کند معاملات در بیت کوین این است که سرعت انتقال، تایید و مشاهده معاملات در حساب گیرنده بسیار پایین است و یک پروسه زمان بر محسوب می‌شود.

قوانین حاکم بر دش 

ادراه و حکمرانی بر سیستم این ارز دیجیتال از طریق یک سازمان مستقل غیر متمرکز صورت می‌گیرد که در آن، تصمیم گیری‌ها در بلاک چین از طریق مسترنودها انجام می‌شود. Masternodes عملکردهای استاندارد گره مانندی مانند میزبانی از بلاک چین، ارسال پیام‌ها و تأیید تراکنش‌های شبکه را انجام می‌دهد. مستر نود‌ها به عنوان سهامداران عمل می‌کند و در مورد بهبود سیستم Dash مشارکت می‌نماید. هرکسی که دارای 1000سکه دش با پروتکل رمزنگاری شده بومی‌ باشد، می‌تواند به یک مالک اصلی و سهامدار این شبکه تبدیل شود.

از سال ۲۰۱۸ سکه‌های دش با استفاده از یک الگوریتم اثبات کار می‌کنند و با عملکرد هش به نام X11 با یازده دور هش استخراج می‌شوند و متوسط ​​زمان استخراج سکه حدود دو دقیقه و نیم بوده است. پروتکل‌های امنیتی و خصوصی سازی این ارز دیجیتال این امکان را به کاربران می‌دهد که از حریم خصوصی خود به صورت اختیاری محافظت نمایند و اطلاعات خود را به صورت محرمانه نگه دارند.

در سال‌های اخیر، Dash تلاش‌های بسیاری برای تشویق مشاغل مختلف‌ به پذیرش آن انجام داده است. در سه ماهه اول سال 2021، بیش از 4350 تاجر و سرمایه گذار ارز‌های دیجتال، ‌دش را پذیرفتند و بیش از ۳.۶۴ میلیارد دلار پرداخت برای خرید آن صورت گرفته است.

ویژگی‌های دش

قابل توجه‌ترین ویژگی این ارز دیجیتال، این است که امکان تأیید فوری تراکنش را فراهم می‌کند. اکثر ارزها زمان معامله را به تأخیر می‌اندازند؛ زیرا قبل از تأیید تراکنش باید از تعداد معینی بلوک عبور نمایند.

هر بلوکی که باید عبور کند به عنوان تأیید شناخته می‌شود و به طور کلی، هرچه تأیید بیشتری مورد نیاز باشد، معامله نیز بیشتر طول می‌کشد. نهایی شدن معاملات ارزهای رمزنگاری شده اغلب بین ۱۵ دقیقه تا چندین ساعت به طول می‌انجامد. اما شبکه دش به دلیل وجود مستر نود‌ها، قابلیت پیشتیبانی دو جانبه را به همراه خواهد داشت. مستر نود‌ها برای اطمینان از آماده بودن فناوری بلاک چین و پردازش کلیه معاملات، برنامه‌های خاصی را ارائه می‌دهد.

مستر نودها اصالت ارز‌های یک معامله خاص تأیید نموده و آن‌ها را در عرض 1-2 ثانیه قفل می‌کند. قفل کردن باعث می‌شود تا قبل از تأیید تراکنش جاری، این ارز‌ها دوباره خرج نشوند. به این ترتیب مسترنودها زمان معامله را کاهش می‌دهند و شبکه Dash را با خیال راحت و به شکلی کارآمد حفظ می‌کنند. آن‌ها داده‌های کاربر را ایمن و پردازش نموده و تراکنش‌های فوری و خصوصی را تسهیل می‌بخشند.

آینده دش

سازندگان این ارز دیجیتال انتظار دارند که ماینینگ دش حدود ۱۹۲ سال‌ دیگر ادامه یابد. بر اساس برآوردهای آن‌ها، عرضه نهایی سکه تا سال ۲۲۵۴ صورت می‌گیرد و تا این سال استخراج این ارز، امکان پذیر خواهد بود.

اولین دش در ۱۸ ژانویه ۲۰۱۴ استخراج شد. وقتی شخصی بلوکی از‌ ارز‌های این ارز دیجیتال را استخراج می‌کند، برای انگیزه بیشتر جهت سرمایه گذاری، پاداش بلوک دریافت می‌نماید. پاداش بلوک هر سال ۷.۱۴ درصد کاهش می‌یابد.

شما می‌توانید ارز دش را در هر پلتفرم معاملاتی که ارزهای رمز گذاری را معامله می‌کند، خریداری نمایید. همچنین می‌توانید این ارز دیجیتال را در بسیاری از صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده از جمله بایننس و کراکن خریداری کنید.

همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، Dash دارای تأیید تراکنش فوری است. در نتیجه، از زمان پرداخت‌ وجه تا زمان ظهور دش در حساب شما، تاخیری وجود نخواهد داشت. به خاطر داشته باشید که بسیاری از صرافی‌های ارز رمزنگاری شده دارای هزینه‌های معاملاتی هستند و مقداری از هزینه خرید ارز برای صرافی‌ها استفاده می‌شود؛ مقدار این هزینه با توجه به پلتفرم هر صرافی، متفاوت است.

سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دش و سایر ارز‌های دیجیتالی، به مطالعه و مشاوره نیاز خواهید داشت. امروزه افراد بسیار زیادی در فضای مجازی حضور دارند که به آموزش این مباحث می‌پردازند. آموزش‌های رایگان و یا دارای هزینه، هر کدام به نوبه خود برای آگاهی از این سیستم، سودمند هستند. ورود به بازار ارز‌های دیجیتال نیاز به سرمایه زیادی ندارد و شما می‌توانید با در دست داشتن سرمایه اندک و دانش معامله، به این بازار وارد شوید. تحلیل معاملات و نحوه خرید و فروش تمامی ارز‌های دیجیتال و به ویژه دش به صورت سیگنال ارز دیجیتال وجود دارد و این سیگنال‌ها توسط افراد متخصص ارائه داده خواهند شد.

با داشتن علم و آگاهی در مورد چگونگی کارکرد این ارز‌ها می‌توان به سرمایه قابل قبولی دست یافت. بسیاری از سایت و پیج‌های اینستاگرامی موجود، هر روزه انواع سیگنال‌ها و معاملات ارز‌های دیجیتال را به صورت رایگان قرار می‌دهند. بررسی تحلیل انواع سیگنال‌ها، به شما کمک می‌کند تا معاملات سودمندتری داشته باشید. تحیلیل ارز دیجیتال دش نیز مانند سایر ارز‌ها به صورت روزانه وجود دارد؛ برای بالا بردن سرمایه خود، کافی است همه روزه از این تحلیل‌ها جهت خرید و فروش ارز دیجیتال خود استفاده نمایید. قبل از اولین خرید، حتما از یک فرد آگاه و متخصص مشورت بگیرید و سپس اقدام به خرید نمایید.

منبع : وال هالا کریپتو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا