اخباررمزارز

کاهش مالیات رمز ارزی در ژاپن.

انجمن تجارت دارایی های رمزارزی ژاپن (JCBA) و انجمن تبادل دارایی های رمزارزی (JVCEA)، دو گروه برجسته حامی ارزهای دیجیتال در ژاپن، درخواست اصلاح مالیاتی را منتشر کردند که خواستار کاهش مالیات بر درآمدهای رمزارزی برای سرمایه‌گذاران فردی شده است.

درخواست اصلاحات مالیاتی سال ۲۰۲۳ به مسائل کلیدی پرداخته است که گروه‌های مدافع معتقدند مانعی برای پذیرش کریپتو در این کشور است. این پیشنهاد بر نیاز به بهبود در پرونده‌های مالیاتی فردی، اهمیت دارایی‌های رمزارزی در استراتژی web3 ژاپن و مقایسه با سیستم های مالیاتی دارایی های کریپتویی در خارج از کشور متمرکز بود.

این پیشنهاد شامل مالیات ۲۰ درصدی جداگانه برای سرمایه‌گذاران کریپتو شخصی است که مفاد آن برای انتقال ضرر به مدت سه سال بعد وجود دارد. این پیشنهاد همچنین خواستار اعمال همان ساختار مالیاتی در بازار مشتقات رمزارزی شده است.

مالیات ۲۰ درصدی بر درآمدهای ارزهای دیجیتال با معافیت از سودهای غیرقابل تحقق، تسکین بزرگی برای سرمایه‌گذاران کریپتو در ژاپن است که در حال حاضر با مالیات تا ۵۵ درصد بر روی سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی خود مواجه هستند.

پیشنهاد اصلاح مالیات تنها یک هفته پس از گزارش Cointelegraph در مورد یک یادداشت داخلی برای اصلاحات مالیاتی کریپتو ارائه شد که قرار است به آژانس خدمات مالی ژاپن (FSA) ارسال شود.

گروه‌های رمزارزی ژاپنی در تلاش‌اند تا اطمینان حاصل کنند که صنعت کریپتو در این کشور با تمرکز ویژه بر اصلاحات مالیاتی شکوفا می‌شود. این گروه‌ها بر این باورند که نرخ بالای مالیات، نگهداری دارایی‌های دیجیتال در ژاپن را برای کسب‌وکارها و سرمایه‌گذاران فردی در مقایسه با سایر کشورهای دوستدار رمزارزها دشوار می‌کند.

مالیات‌های رمزارزی در سال جاری مورد توجه چندین دولت در سراسر جهان قرار گرفته، به طوری که بسیاری از کشورها به دلیل عدم وجود مقررات واضح اقدام به لغو یا به تاخیر انداختن آن کردند. هند در آوریل امسال (فروردین) ۳۰ درصد مالیات بر سود ارزهای دیجیتال اعمال کرد، در حالی که تایلند پیشنهاد مالیاتی ۱۵ درصدی خود را لغو  و حتی معامله‌گران را از ۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده معاف کرد تا پذیرش کریپتو در این کشور را تشویق کند. به طور مشابه، کره جنوبی نیز سیاست مالیاتی پیشنهادی ۲۰ درصدی خود را تا سال ۲۰۲۵ به تعویق انداخت.

منبع: کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا