اخبارترید و ماینینگمقالات

صندوق بین المللی پول : بیت کوین به “بخش جدایی ناپذیر در انقلاب دارایی های دیجیتال” رسیده است.

تحقیقات جدید صندوق بین‌المللی پول نشان می‌دهد که دارایی‌های رمزنگاری، دیگر در حاشیه سیستم مالی نیستند، که نگرانی‌های مربوط به ثبات مالی آنها را افزایش می‌دهد.

بر اساس تحقیقات جدید صندوق بین المللی پول (IMF)، رمزارزها دیگر جز طبقه ی دارایی های مبهم در اکوسیستم مالی نیستند، اما همبستگی فزاینده اش با بازار سهام نقش «حفاظ سرمایه گذاری» بیت کوین (BTC) و سایر ارزهای دیجیتال را تضعیف می کند.

یک مقاله که همراه با نظرسنجی است، خطرات جدید مرتبط با ارتباط رو به رشد بین دارایی های مجازی و بازارهای مالی را برجسته می کند. این مقاله که توسط توبیاس آدریان، مدیر بخش بازارهای پولی و سرمایه صندوق بین‌المللی پول و همچنین تارا ایر، اقتصاددان و مهوش قریشی، معاون بخش تحقیقاتی نوشته شده است، ادعا می‌کند که همبستگی فزاینده بین دارایی‌های رمزارز و سهام مزایای متنوع ریسک درک شده آنها را محدود می‌کند در نتیجه ریسک را افزایش می‌دهد. یعنی سرایت در سراسر بازارهای مالی.

در این مقاله آمده است: دارایی‌های رمزنگاری مانند بیت‌کوین از یک طبقه دارایی مبهم با تعداد کمی از کاربران به بخشی جدایی ناپذیر از انقلاب دارایی‌های دیجیتال تبدیل شده‌اند.

هیچ یک از روندهای BTC و ETH به ندرت با شاخص‌های اصلی سهام (قبل از همه‌گیری) مرتبط نبودند، نویسندگان توافق کردند که دارایی‌های رمزارز به تنوع ریسک برای سرمایه‌گذاران کمک می‌کند و به عنوان پوششی در برابر نوسانات در سایر طبقات دارایی عمل می‌کنند. اما این پس از واکنش‌های غیرعادی بانک مرکزی به بحران اوایل سال ۲۰۲۰ تغییر کرد.

ضریب همبستگی بین BTC و شاخص S&P 500 3600 درصد افزایش یافته است، پس از آوریل 2020 از 0.01 به 0.36 رسیده است. این به این معنی است که این دو طبقه دارایی از زمان همه‌گیری ویروس کرونا با هم افزایش و کاهش بیشتری داشته‌اند.

مطالب مرتبط: صنعت کریپتو در سال 2022 چه انتظاراتی باید از قانونگذاران داشته باشد؟ پاسخ کارشناسان قسمت 1

به گفته کارشناسان صندوق بین المللی پول، همبستگی قوی تر، خطرات بیشتری برای بیت کوین به همراه دارد. پیوستگی فزاینده بین بازارهای ارز دیجیتال و سهام، امکان انتقال شوک هایی را فراهم می کند که می تواند بازارهای مالی را بی ثبات کند. نویسندگان با اشاره به اینکه دارایی های رمزنگاری دیگر در حاشیه سیستم مالی نیستند، خلاصه کردند:

با توجه به نوسانات و ارزش گذاری نسبتاً بالای آنها، افزایش حرکت مشترک آنها می تواند به زودی خطراتی را برای ثبات مالی به ویژه در کشورهایی با پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال ایجاد کند.

کارشناسان همچنین خواستار یک چارچوب نظارتی هماهنگ جهانی شدند “برای هدایت مقررات ملی و نظارت و کاهش خطرات ثبات مالی ناشی از اکوسیستم رمزارز”.

ماه گذشته، گیتا گوپینات، اقتصاددان ارشد صندوق بین‌المللی پول، درخواست مشابهی را برای یک سیاست جهانی در مورد ارزهای دیجیتال مطرح کرد. او استدلال کرد که اگر کشورها رمزارز را ممنوع کنند، هیچ کنترلی بر مبادلات خارج از کشور که مشمول مقررات کشورشان نیستند، نخواهند داشت.

منبع : کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا