مقالاتمفاهیم پایه

چگونه بیت کوین را در MetaMask ذخیره کنیم؟

مقدمه

فقط رپد بیت کوین  (wBTC) را می توان در MetaMask ذخیره کرد زیرا این کیف پول به طور خاص از برنامه های توزیع شده با اتریوم پشتیبانی می کند.

برای بسیاری از سرمایه گذاران رمزارز، بیت کوین بخش مهمی از سبد آنهاست. بیت کوین علاوه بر اینکه یک دارایی سرمایه گذاری است، می تواند به عنوان یک روش پرداخت نیز مورد استفاده قرار گیرد. به لطف کیف پول هایی مانند MetaMask، پرداخت از طریق فناوری بلاک چین بسیار آسان تر شده است. این کیف پول ارز دیجیتال اتریوم میلیون ها سرمایه گذار را قادر می سازد تا در هر چیزی که بازار ارز دیجیتال ارائه می دهد مشارکت داشته باشند. اگرچه اتر (ETH) یک وسیله پرداخت بسیار محبوب است،  اما اکثر مردم بیت کوین نیز می خرند.

 بیت کوین چگونه کار می کند و چرا بیت کوین ایجاد شد؟

با این حال، بیت کوین آن ارز دیجیتالی نیست که شما در مورد خرید یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) یا سرمایه گذاری در امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) صحبت می کنید. با این حال، ممکن است شرایطی وجود داشته باشد که بخواهید از بیت کوین برای این اقدامات استفاده کنید. بنابراین در این مقاله یاد می گیرید که چگونه بیت کوین را با MetaMask ذخیره کنید!

کیف پول رمزنگاری متاماسک

MetaMask یک کیف پول اتریوم است که به عنوان یک برنامه و به عنوان یک افزونه در مرورگر وب در دسترس است. به عبارت دیگر، MetaMask به کاربران اجازه می دهد تا کلیدهای خصوصی خود را ذخیره کنند و سپس به طور ایمن از برنامه ها و وب سایت ها با DApps و قراردادهای هوشمند مبتنی بر اتریوم استفاده کنند. یکی از محبوب ترین کیف پول های رمزنگاری، MetaMask اخیراً در مارس 2022 از مرز 30 میلیون کاربر عبور کرد. این تا حدی به دلیل افزایش امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن های غیرقابل تعویض (NFT) است.

آیا MetaMask فقط برای اتریوم است؟

MetaMask فقط برای توکن هایی مناسب است که از بلاک چین اتریوم، به اصطلاح توکن های ERC-20 استفاده می کنند. اگر می‌خواهید از توکن‌های دیگری استفاده کنید (یعنی توکن‌هایی که توکن‌های ERC-20 نیستند)، باید آنها را با توکن‌های ERC-20 مبادله کنید. سپس امکان ذخیره این توکن ها در MetaMask شما وجود خواهد داشت.

یک مثال از این Zcash است، یک ارز دیجیتال مناسب برای انجام تراکنش های ناشناس. این ارز دیجیتال مبتنی بر شبکه اتریوم نیست و بنابراین یک توکن ERC-20 نیست. اما با بسته بندی توکن های Zcash، همچنان می توانید از Zcash استفاده کنید.

کیف پول سخت افزاری MetaMask

محافظت از ارزهای رمزنگاری شده اغلب زمانی مطرح می شود که مردم برای اولین بار تحقیقات خود را در مورد ارزهای دیجیتال آغاز می کنند. از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل است که یک کیف پول خوب ضروری است. یک کیف پول سخت افزاری اغلب توصیه می شود، زیرا می توان از آن برای ذخیره ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین استفاده کرد. اما آیا MetaMask نیز یک کیف پول سخت افزاری است؟

MetaMask یک کیف پول سخت افزاری نیست. این یک کیف پول نرم افزاری است. به این کیف پول ها کیف پول داغ نیز می گویند و به اینترنت متصل هستند. با این وجود، همچنان می توانید MetaMask را به یک کیف پول سخت افزاری متصل کنید. به این ترتیب می توانید از MetaMask با Ledger که شناخته شده ترین کیف پول سخت افزاری است نیز استفاده کنید.

برای انجام این کار، برنامه ETH را باز کنید و “Connect Hardware Wallet” را انتخاب کنید تا کیف پول سخت افزاری Ledger خود را در MetaMask ادغام کنید. سپس یک پنجره پاپ آپ باز می شود که از شما می خواهد دستگاه خود را انتخاب کرده و روی «اتصال» کلیک کنید.

هنگامی که از Ledger با پسوند مرورگر MetaMask استفاده می کنید، کیف پول نرم افزار فقط به عنوان یک پورتال عمل می کند و نه به عنوان یک کیف پول. کلیدهای خصوصی شما از Ledger خارج نمی شوند بنابراین در MetaMask ذخیره نمی شوند.

آیا MetaMask از بیت کوین پشتیبانی می کند؟

MetaMask از بیت کوین پشتیبانی می کند، اما نه به شکلی که کیف پول صرافی ارز دیجیتال را می پذیرد. بیت کوین یک توکن ERC-20 نیست، بنابراین بزرگترین ارز دیجیتال به طور مستقیم توسط MetaMask پذیرفته نمی شود. با این حال، می‌توانید بیت‌کوین را به صورت دور برگردان وارد MetaMask خود کنید.

با این حال، سعی نکنید بیت کوین را مستقیماً به MetaMask خود ارسال کنید. اگر سعی کنید این کار را انجام دهید، MetaMask نمی تواند توکن را دریافت کند، که می تواند منجر به عواقب منفی شود. شما می توانید تمام بیت کوینی که ارسال کرده اید را به یکباره از دست بدهید، که وضعیت وحشتناکی خواهد بود!

چگونه بیت کوین را به MetaMask ارسال کنیم؟

همانطور که خواندید امکان ارسال مستقیم بیت کوین به MetaMask وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که دریافت بیت کوین به کیف پول MetaMask شما غیرممکن است. BTC بر روی بلاک چین خود اجرا می شود. در این بلاک چین بیت کوین، تراکنش ها تنها می توانند به آدرس های بیت کوین ارسال شوند. این نه تنها برای بیت کوین بلکه برای سایر بلاک چین ها مانند اتریوم نیز صادق است.

با این وجود، اگر نمی خواهید بیت کوین خود را با اتریوم مبادله کنید، راه حل های دیگری نیز وجود دارد. شما باید بیت کوین خود را در یک مکان قفل کنید و سپس آن را به عنوان یک توکن جدید به بلاک چین اتریوم بیاورید که نشان دهنده بیت کوین قفل شده در بلاک چین بیت کوین است. به آن BTC Wrapped (wBTC) نیز گفته می شود که به معنای بیت کوین به عنوان یک توکن ERC-20 است و در اصل بیت کوین روی بلاکچین اتریوم سوار شده است.

منبع:کوین تلگراف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا