اخبار

آیا زمستان کریپتو تمام شده است؟

فدرال رزرو یک سال پیش، زمانی که نرخ بهره را از نزدیک به صفر در مارس گذشته بالا برد، یک کمپین تهاجمی را برای مهار تورم آغاز کرد. اکنون که نرخ‌ بهره بین محدوده هدف 4.50 تا 4.75 درصد قرار دارد و بخش بانکی ایالات متحده نشانه‌هایی از استرس را نشان می‌دهد، احتمال افزایش نرخ‌ توسط فدرال رزرو کاهش یافته است.

بر اساس ابزار CME FedWatch، احتمال افزایش 50 واحدی نرخ بهره در نشست هفته آینده فدرال رزرو، از 40 درصد در روز جمعه به 0 درصد کاهش یافته و در همین حال، احتمال اینکه فدرال رزرو افزایش نرخ بهره را متوقف کند، از 0 درصد به 34 درصد رسیده است.
اگرچه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو سیگنال داده است که تا زمانی که تورم در ایالات متحده به 2 درصد برسد، نرخ بهره بالا خواهد ماند، جیمز نایتلی، اقتصاددان ارشد بین‌المللی بانک ING، می‌گوید که موضع بانک مرکزی احتمالا محتاطانه خواهد شد.

اگر نرخ بهره به اوج خود رسیده باشد، تغییر در وضعیت پولی فدرال رزرو می‌تواند منجر به تخصیص پول بیشتر سرمایه‌گذاران به دارایی‌های پرریسک مانند سهام و ارزهای دیجیتال شود. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت دارایی‌های ریسک‌پذیر را در مقایسه با دارایی‌های محافظه‌کار مانند اسناد خزانه‌داری ایالات متحده (که با سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو، بازدهی آن‌ها رو به افزایش بوده) کاهش داده است.

همچنین جیمز باترفیل، استراتژیست سرمایه گذاری CoinShares، می‌گوید:

تغییر در موضع پولی فدرال رزرو از بیت کوین حمایت می‌کند؛ زیرا بانک مرکزی بیشتر بر ثبات بازار تمرکز می‌کند تا استحکام بخشیدن به اقتصاد.

او گفت که احساس عدم اطمینان پیرامون بانک‌ مرکزی نیز برای بیت کوین مطلوب است، در حالی که دولت ایالات متحده تلاش می‌کند تا ترس از سقوط بانک سیلیکون ولی و سرایت آن را کاهش دهد.

منبع:دی کریپت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا